Isabel Castillo

• Doctora en Ciencia Política por la Universidad de Northwestern (2019), con especialidad en política comparada y métodos mixtos. Cientista política y Licenciada en Historia de la Pontificia Universidad Católica de Chile. Sus temas de investigación incluyen democratización, género, y religión y política, con foco en América Latina. Actualmente, es investigadora del proyecto Fondecyt Postdoctorado “Gendered Inclusion in Latin America: Suffrage and Early Women’s Political Participation” en el Centro de Estudios de Historia Política, Escuela de Gobierno, Universidad Adolfo Ibáñez. Miembro de la Red de Politólogas.

Ph.D. in Political Science from Northwestern University (2019), specialized in comparative politics and mixed methods. Political scientist and B.A. in History from Pontificia Universidad Católica de Chile. Her research interests include democratization, gender, and religion and politics, with a focus on historical and contemporary Latin America. Currently, she is a Fondecyt postdoctoral researcher with the project “Gendered Inclusion in Latin America: Suffrage and Early Women’s Political Participation” at the Center for the Study of Political History, School of Government, Universidad Adolfo Ibáñez. Member of Red de Politólogas.

isabel.castillo@edu.uai.cl

www.isabelcastillo.cl