Andrés Estefane

• Doctor en Historia de la State University of New York at Stony Brook. Becario CONICYT (2008-2012). Licenciado en Historia, P. Universidad Católica de Chile. Sus áreas de especialización son los vínculos entre burocracia, poder local y producción de conocimiento estatal en perspectiva histórica. Ha publicado artículos en proyectos editoriales colectivos y revistas académicas nacionales y extranjeras. Actualmente es el Director Ejecutivo del Centro de Estudios de Historia Política de la Universidad Adolfo Ibáñez y Presidente de la Asociación Chilena de Historiadores (2019-2021).

PhD in the Department of History at the State University of New York at Stony Brook. CONICYT Scholar (2008-2012). BA in History, Pontificia Universidad Católica de Chile. His areas of research revolve around the links among bureaucracy, local power, and the production of state knowledge in historical perspective. He has published articles in collective editorial projects and local and international scholarly journals. He is the Executive Director of the Center for the Study of Political History at the Universidad Adolfo Ibáñez and President of the Chilean Association of Historians (2019-2021).

andres.estefane@uai.cl

www.researchgate.net/profile/Andres_Estefane